Zaufanie ponad wszystko

www.kantor-losiak.pl

Temat zaufania w miejscu pracy jest dość intrygujący. Szczególnie jeśli mówimy o relacji pracownik – kierownik. Mimo, iż wielu uważa to za spoufalanie i doradza aby być jak najbardziej oficjalnym w stosunku do swoich podwładnych to coraz więcej badań i źródeł pokazuje, że warto być godnym zaufania i ufać swoim ludziom z zespołu.

Kiedy granica hierarchii jest zachowana przy jednoczesnym obopólnym zaufaniu wyraźnie wzrasta efektywność pracy każdej ze stron. Dobry menadżer powinien wzbudzać zaufanie u ludzi, z którymi pracuje ale tak aby to był stan faktyczny i stały a nie tylko przejściowe przebłyski. Ludzie kiedy się na kimś zawiodą, nie obdarzają już łatwo zaufaniem osoby, która ich zawiodła.

Dlatego najlepiej aby budowanie relacji w zespole a w tym także zaufania odbywało się sukcesywnie z biegiem czasu. Nie da się tego stworzyć w dwa dni, dlatego też warto pamiętać aby zbudowanego zaufania nie zburzyć bo odzyskać poprzednie relacje będzie albo bardzo trudne albo wręcz niemożliwe. Zaufanie to podwalina świetnie działającej struktury.

You may also like...